Tuesday 3 May 2011

banyaknye cerita!


aduhh, takkan lah setiap perkara yg ko buat setiap hari ko nak cerita kat org..
tadi aku makan, skrg aku berak, pastu aku tidor, then aku gi naik beskal, blah blah blah..

wahai kwn2, kalau nak share kat semua org pon, jgn lah cerita psal personal life korg.. bukan nya boleh buat tauladan dgn perbuatan ko tu pon..kalau setakat nak bagitau aku makan nasi kandar, ape aku kesah???

hmm, nampak sgt kita hanya disibukkan dgn perkara duniawi yg remeh temeh memeh semeh, dan x pernah pk langsung pasal masalah pergolakan dunia, masalah bangsa, masalah malaysia, masalah matematik, apa lagi masalah PALESTINE dan masalah dakwah!

kita akan diperhitungkan dgn setiap perkara yang kita buat walaupun sebiji zarah. kalau kita dah lama tahu, buat baik akan dapat balasan baik dari allah, apa kata kita berusaha cerita perkara yg bermanfaat untuk semua org, terutama sekali pada islam.

fikir lah (fadiah) dan kawan2, apa tujuan hidupmu.. takkan la setakat nak kawin, ada anak, ada harta, ada kebahagian.. kalau itu lah impian hidupkita, tak ada beza nya impian hidup kita dgn al-kafiruun. mereka pon impikan perkara yg sama!


No comments:

Post a Comment