Thursday 2 June 2011

buang sampah, bukan buang anak!


aduhh, setiap kali saya terbaca berita manusia (layak ke manusia?) membuang anak, hati saya seakan2 dihiris2 dgn pedang samurai kemudian dipijak2 oleh gajah dan digilis2 oleh kereta kebal israel! kenapa perlu buang? atau pon kenapa perlu dibunuh dan semalam, di campak sampai pecah kepala?? lu boddo ke? memang boddo!


inilah balasan kpd kita semua bila perkara maksiat sudah menjadi lumrah di dalam masyarakat.. berpegangan tangan laki pempuan, berpelukan, berciuman, naik moto pelok2, di depan org sudah sgt sgt sgt menjadi lumrah, dan masyarakat hanya membutakan mata buat2 x nampak, dan tidak pernah pula menegur atau melarang mereka. KENAPA????

aduhh! saya akan menyalahkan diri saya dengan perkara ini, mungkin kerana saya yg x berusaha bersungguh2 utk 'amar makruf, nahi mungkar', saya yg bersalah kerana tidak menjadi seorang mujahidah!

I am the LOSER!


p/s: rabbi la tazarni fardan, wa anta khairu warithin amin


No comments:

Post a Comment